Miután a Microsoft beadta a derekát a DRM és az állandó online jelenlét problémáját illetően, már csak az indie fejlesztők támogatását kell biztosítani, ahogy azt korábban ígérték. Hiába tették elérhetővé a Kinect for Windows devkit verzióját annak érdekében, hogy segítsék a kisebb játékfejlesztőket, még mindig akadnak gondok. Ezúttal az Xbox One a ludas.

A Microsoft szeretné, ha a garázsfejlesztők ugyanúgy megjelentethetnék játékaikat az Xbox One piacán, mint ahogy azt már most is megtehetik PC-n és a Sony PS-én, ám akad egy bibi. Jogi fal húzódik az indie csapatok és a bármiféle játék megjelentetése között, mivel ahhoz, hogy kiadhassanak bármit, egy harmadik fél közbenjárása szükséges. Más szavakkal: az önálló publikálás nem opció.

A minap szerencsére megoldódott ez a kérdés és megtört a jég. A Microsoft megerősítette, hogy minden indie játékkészítő cégnek lehetőset biztosít a saját termékeik forgalmazására, anélkül, hogy be kéne vonniuk egy harmadik, kiadóként funkcionáló céget a folyamatba.

Öröm az ürömben, hogy az a bizonyos fal még most sem omlott le teljesen. Brian Provinciano, a Retro City Rampage munkatársa megosztotta velünk azt, amiről az Xbox képviselete nem beszél.

„A jogi helyzet változása nagyszerű, de még mindig nem egyenértékű azzal, amit más platformok kínálnak. Példának okért a PlayStation 4 esetében teljes kihasználhatjuk a konzol adottságait, a RAM minden bitjét beleértve. Minden erőforráshoz hozzáférésünk van, csak úgy, mint az AAA címeken dolgozó stúdióknak. Az Xbox One XBLIG 2.0 alapú XNA helyett, és Windows 8-on fut. Azt a rendszert használja, amelyet a mai napig elkerülnek a fejlesztők.” -- fejezte ki aggályait Brian Provinciano.

Mindennek fényében a Microsoftnak továbbra is van még min dolgoznia, hogy elnyerje a kisemberek által alkotott garázsfejlesztő csapatok kegyeit.

Xbox One